sobota, 21. september 2019

GOLICA 1836M-KRALJICA NARCIS., GOLICA 1836M THE QUEEN OF DAFFODILS

V Jesenice se lahko pripeljemo z več strani, tako kot jaz z vlakom iz Mosta na Soči.
Po avtocesti se lahko pripeljemo iz smeri Ljubljane in Kranja in zavijemo v smeri Blejske Dobrave, vendar ne zavijemo proti Vindgarju ampak nadaljujemo proti Jesenicam mimo železniške postaje do zdravstvenega doma, kjer zvijemo proti Planini pod Golico. Zapeljemo se naprej do križišča kjer že lahko vidimo gasilski dom. Po nekaj metrih naprej pridemo do križišča kjer je tabla za kmečki turizem Betel. Nadaljujemo desno in tu lahko na naši levi strani pustimo avtomobil in od tu naprej nadaljujemo peš.

Nekaj sto metrov naprej pridemo do desnega ovinka ki je obdan z lesenimi plankami ,mi pa tu zavijemo levo v smeri Korlnovega rova. Tam vidimo info tablo stara rudna pot. Tu zavijemo levo in nato ko prečkamo most takoj zavijemo desno v hrib in kmalu pridemo do zanimivega slapa ,,Bašar,,. Pot naprej je vseskozi lepa in opremljena z lesenimi stopnicami a previdnost velja ob slabem vremenu saj je veliko korenin, in kmalu pridemo na makedamsko cesto, tu gremo le par metrov naprej čeprav je že takoj vidna stezica in pri tabli zavijemo levo navzgor.

Kmalu prečkamo še eno cesto tisto po kateri se lahko pripeljete tudi z avtom in si pot skrajšate za pol ure a je že zaradi ,,slapu,, vredno  iti peš. Tu sta dve tabli desna tabla je lažja pot a je pol ure daljša leva pot pa je zahtevna in je varovana z skobami in jeklenico in ni tako izpostavljena kot je ,,GRADIŠKA TURA,, aje raje ne podcenjujemo, kot velja za vse zahtevne poti.

Kmalu pridemo do gozdne meje in sonce že bolj sije skozi in pot se že počasi odpira in po kratki gruščasti poti pridemo nazaj v gozd kjer na rahli čistini vmes že lahko vidimo kočo a Golici. Tu se gozd konča in tu zavijemo levo v smeri koče kjer opazimo žičnico za oskrbovanje koče. Od tu naprej nas čaka še nekaj stopnic in smo tik pod kočo.

Jaz sem jo mahnil kar naprej saj sta bili tu dve skupini tujih turistov in se odločil da se v koči ustavim po povratku z vrha. Pot se tu -zoža-  saj pridemo na pašnike a so ovce že odpeljali v dolino. Pot malo vijuga po ,,serpetinah,, nato pa tik pod vrhom prestopimo pastirja in nadaljujemo levo v smeri ,,KEPE,, tu se nam odpre zares lep pogled na Avsrtijsko stran in kmalu smo na vrhu kjer je prostora več kot dovolj za več planincev. Na sredi platoja je vpisna skrinjica in info kamen. Vidljivost je bila dobra tako da jo priporočam vsem ki imate radi lepe razglede.