INFORMACIJE-INFO:WIKIPEDIA
Slovenščina: Normalnotirna parna
lokomotiva JŽ 50-060 (pred tem MÁV 376,227 in SHS 376.227) na železniški
postaji v Litiji.
Dolžina: 9,8 m, teža: 45 t, moč:
330 kW (450 KM), najvišja hitrost: 45 km/h, osna obremenitev: 9 t, kapaciteta
premoga: 2 t, kapaciteta vode: 5 m³.
Lokomotivo je leta 1912 izdelala
budimpeštanska tovarna Magyar Államvasutak Gépgyára Budapest. Spočetka je
nosila madžarsko oznako MÁV 376.227. Zasnovana je bila za vleko na lokalnih
progah in tako da bi pri vožnji v obeh smereh dosegla enako hitrost (kar pri
večini parnih lokomotiv ni bilo mogoče). Do leta 1970 je vozila na območju
Bjelovarja. Nato je prišla v Zagorje in vozila premog iz rudnika. Leta 1987 so
jo odstopili Železniškemu muzeju v Ljubljani. Leta 1989 so jo obnovili v
Centralnih delavnicah Ljubljana - Šiška in razstavili v Litiji. Leta 2000 so s
finančno pomočjo litijske občine v celoti obnovili oplesk.
English: Normal gauge steam
locomotive JŽ 50-060 (formerly MÁV 376,227 and SHS 376.227) at the train
station in Litija, Slovenia.
Length: 9.8 m, weight: 45 t,
power: 330 kW (450 HP), max. speed: 45 km/h, axle load: 9 t, capacity of coal:
2 t, capacity of water: 5 m³.
The locomotive was produced in
1912 by Magyar Államvasutak Gépgyára Budapest, serial number: 2806. Its initial
label was MÁV 376.227. The locomotive was designed to pull trains on local
lines and to reach the same speed in both directions (which was impossible at
majority of steam locomotives). Till 1970 it was used in Bjelovar area, then it
arrived to Zagorje ob Savi and was used to shunt coal from the mine.In 1987 it
was handed over to the railway museum in Ljubljana. In 1989 it was renovated at
the Ljubljana - Šiška Central workshops and exhibited in Litija. In 2000, the
Litija municipality funded its repainting.
Ni komentarjev:
Objavite komentar
Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.