Lokomotiva
št. 3 LOKOMOTIVA ŽELEZARN JESENICE
Parna lokomotiva št. 3 je bila zgrajena leta 1892 v Linzu
pod tovarniško številko 2775[1], ta je razvidna tudi na fotografiji, Božo
Rustja napačno navaja številko 2774.[2] Lokomotive tega tipa so bile zgrajene
le štiri, od njih sta danes ohranjeni samo dve.
Zgodovina
Parna lokomotiva št. 3, s kasnejšo začasno oznako SHS K3
(Konjice), je vozila po ozkotirni železniški progi Poljčane - Slovenske Konjice
- Zreče od odprtja proge leta 1892 do okoli leta 1930, ko so jo izločili iz
prometa in jo zaradi zastarelosti in neuporabnega kotla [3] prodali kot staro
železo Kranjski industrijski družbi na Jesenicah. Tam so jo leta 1935 obnovili,
zmanjšali premer koles na 610 mm in ji vgradili nov kotel[4], ter z njo
premikali vagone do leta 1968. Leto pozneje jo je železnica pridobila z
zamenjavo starega železa in poslala v takratne delavnice PPVS v Novi Gorici,
kjer so jo v letih 1973-1974 popravili in jo delno restavrirali. Na Dan
železničarjev leta 1974[5] so jo postavili kot tehnični spomenik na ljubljansko
železniško postajo. V letih 1980-1981 so jo v Šiški ponovno pregledali in
konzervirali, ter jo znova postavili na ljubljanski peron, kot prvo slovensko
ozkotirno lokomotivo[6] , sedaj pa se nahaja v Železniškem muzeju v Ljubljani.
Lokomotiva ni ohranjena v popolnoma izvirni obliki, ker so jo v železarni na
Jesenicah rekonstruirali v skladu s svojimi potrebami.
Tehnični
podatki
Oznaka: SKGLB
3 StLB 3 (Gonobitz), SHS K3, O-IV (železarna Jesenice)
Količina: SKGLB
1 StLB 1 (Meran) / SKGLB 2 StLB 2 (Steinz) / SKGLB 3 StLB 3 K3
(Gonobitz/Konjice) / SKGLB 4 StLB 4 (Heiligengeist/Sv. Duh)
Proizvajalec: Krauss
& Co Linz
Leto proizvodnje: 1892
Izločitev iz prometa: SHS:
1930
Osna konfiguracija: B
n2t
Medosna razdalja: 1.600
mm
Dolžina preko odbojnikov: 5.330
mm
Višina: 3.542 m
Vrsta krmilja: Stephenson[8]
Trdi razvoj koles:
Popoln premer koles:
Najmanjši polmer:
Delavna teža: 9,5 /
8,0 t
Teža trenja:
Osna obremenitev: 6
t
Največja hitrost: 25
km/h
Indicirana moč: 57 / 60
kW
Premer pogonskih koles: 760
(610) mm
Premer koles spredaj: 760
(610) mm
Premer koles zadaj: 760
(610) mm
Število valjev: 2
Premer parnega valja: 225
mm
Omehčava valjev:
Kotlovni pritisk: 12
bar max
Število ogrevalnih cevi:
Površina grila: 0,51
m²
Površina kurjave:
Površina pregrevalnika: 24,10
m²
Površina uparjanja: 129,65
m²
Količina vode: 10,5/12,0
m³
Količina goriva: 2,0 m³
Zračna zavora: redkozračna Hardy
Ni komentarjev:
Objavite komentar
Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.