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KAPELLE ZUR MUTTERGOTTES
KAPELA MATERE BOŽJE
Čeprav kapela Matere Božje ne stoji v sredini, predstavlja
središče brezjanskega svetišča. Strop in Marijino podobo v lesenem oltarju je
leta 1814 poslikal Leopold Layer kot zaobljubo za rešitev iz ječe. Po načrtih
arhitekta Janka Omahna so kapelico prenovili leta 1954. Tlak kapele je iz
brušenega bosanskega granita, stene so obložene z istrskim marmorjem. Oltar,
majhen kakor prej, je iz belega kararskega marmorja. Na pozlačenem tabernaklju
visi na vinski trti grozd z jagodami iz bleščečih rubinov. Nad tabernakljem je
milostna podoba Marije Pomagaj, ki jo obdaja pozlačen kovinski okvir, posut z
različnimi naravnimi kamni, nabranimi po vsej Sloveniji.
ZGODOVINA CERKVE
Na mestu današnje romarske cerkve na Brezjah je prva cerkev,
posvečena sv. Vidu, stala v 14. ali 15. stoletju. Kapela Matere Božje je bila
prizidana kasneje. Današnja mogočna novorenesančna cerkev je delo arhitekta
Roberta Mikovitza iz Gradca in je bila posvečena leta 1900.
NOTRANJOST CERKVE
Notranjost je
renesančna. Nad belim glavnim oltarjem je mozaična slika sv. Vida, ki je
še zdaj patron cerkve. Glavni oltar in vsi trije stranski oltarji ter njihove
poslikave ter kipi so delo slovenskih umetnikov Janeza Vurnika, Joža Pavlina,
Ivana Groharja, Ivana Vavpotiča. Veliki tabernakeljski oltar velja za
najlepšega med Vurnikovimi tabernakeljskimi oltarji.
THE CHAPEL OF MARY HELP OF CHRISTIANS
Although the Chapel of Mary does not stand in the centre of
the church, it is the centre of the Brezje sanctuary. The ceiling and the image
of Mary in the wooden altar were painted in 1814 by Leopold Layer as a token of
his gratitude for being saved from prison. The chapel was renovated in 1954
according to the plans of the architect Janko Omahen. The floor of the chapel
is made from sanded Bosnian granite and the walls are clad with Istrian marble.
The altar, which has retained its small size, is made of white Carrara marble.
The gilded tabernacle features a bunch of grapes hanging from a vine, with
glowing rubies representing the grapes. Above the tabernacle hangs the merciful
painting Mary Help of Christians in a gilded metal frame, which is dotted with
a variety of natural stones collected from all over Slovenia.
HISTORY OF THE CHURCH
In the 14th or 15th century St. Vitus's church stood on the
site of today's pilgrimage church in Brezje. The Chapel of Mary was added
later. Today's magnificent neo-Renaissance church, which was consecrated in
1900, is the work of the architect Robert Mikovitz from Graz, Austria.
THE INTERIOR OF THE CHURCH
The interior of the church is Renaissance. Above the main
white altar there is a mosaic of St. Vitus, who remains patron of the church to
this day. On the main altar and all three side altars the statues are the work
of the Slovenian artists Janez Vurnik, Jože Pavlin, Ivan Grohar and Ivan
Vavpotič. The large tabernacle altar is considered to be among the most
beautiful of Vurnik's creations.
KAPELLE ZUR MUTTERGOTTES
Obwohl nur eine Seitenkapelle in der Basilika, ist die
Kapelle zur Muttergottes (auch Kapelle Maria Hilf) der Mittelpunkt des
Wallfahrtsorts Brezje. Die Decke und das Marienbild im Holzaltar wurden 1814
von Leopold Layer aus Dankbarkeit für die Befreiung aus dem Gefängnis gemalt.
Die Kapelle wurde im
Jahr 1954 nach den Plänen des Architekten Janko Omahen erneuert. Das Pflaster
der Kapelle besteht aus geschliffenem bosnischem Granit, die Wände sind mit
istrischem Marmor verkleidet. Der Altar, der so klein wie zuvor ist, besteht
aus weißem carrarischem Marmor. Am vergoldeten Tabernakel hängt an einer
Weinrebe eine aus glänzenden Rubinen bestehende Weintraube. Über dem Tabernakel
hängt das Gnadenbild Maria Hilf, das mit einem vergoldeten Metallrahmen umgeben
ist, der mit verschiedenen Natursteinen, die in ganz Slowenien gesammelt
wurden, übersät ist.
Geschichte der Kirche
Anstelle der heutigen Wallfahrtskirche in Brezje stand hier
im 14. oder 15. Jahrhundert ursprünglich eine dem hl. Veit geweihte Kirche. Die
Kapelle zur Muttergottes wurde später hinzugebaut. Die heute mächtige
Neorenaissance-Kirche ist das Werk des Grazer Architekten Robert Mikrovitz und
wurde im Jahr 1900 geweiht.
Kircheninneres
Das Kircheninnere ist im Renaissance-Stil gestaltet. Über dem
weißen Hauptaltar hängt das Mosaikbild des hl. Veit, der noch heute
Schutzheiliger dieser Kirche ist. Der Hauptaltar und alle drei Seitenaltäre
sowie deren Bemalungen und Statuen sind Werke der slowenischen Künstler Janez
Vurnik, Jože Pavlin, Ivan Grohar, Ivan Vavpotič. Der große Tabernakelaltar
zählt zu den schönsten Tabernakelaltären von Janez Vurnik.
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